konferencja wolontariat w miescie

Urząd m.st. Warszawy ma przyjemność zaprosić na konferencję poświęconą tematyce wsparcia rozwoju wolontariatu przez samorząd lokalny.

Konferencja odbędzie się w dniach 28-29 listopada 2017 r. w Warszawie.

Konferencja będzie okazją do poznania najważniejszych założeń i metod wsparcia rozwoju wolontariatu przez samorząd lokalny (w tym rozwoju wolontariatu pracowniczego w instytucjach publicznych). Organizatorzy położą duży nacisk na wymianę wiedzy i doświadczeń między uczestnikami wydarzenia. Zaproszenie kierowane jest do władz samorządu lokalnego, urzędników odpowiedzialnych za prowadzenie różnorodnych działań społecznych i za politykę kadrową (wolontariat pracowniczy) oraz organizacji pozarządowych działających w obszarze wolontariatu lub wspierających współpracę trzeciego sektora z samorządem lokalnym

Miasto Stołeczne Warszawa realizuje projekt „Ochotnicy warszawscy”. Jest to kompleksowe działanie mające na celu promocję i systemowe wsparcie rozwoju wolontariatu w stolicy. „Ochotnicy warszawscy” to innowacyjny projekt w skali naszego kraju, inspirowany doświadczeniami innych dużych miast, ale dostosowany do lokalnych potrzeb. Oparty jest o działania z zakresu komunikacji i promocji, wsparcia organizacji pozarządowych i instytucji (organizatorów wolontariatu), jak i samych wolontariuszy. Wykorzystuje potencjał współpracy partnerów instytucjonalnych, pozarządowych i biznesowych aktywnie działających w mieście.

Informacje organizacyjne

Zgłoszenia: Zgłoszenia przyjmowane są poprzez formularz, znajdujący się poniżej. Na każde zgłoszenie organizator udzieli odpowiedzi e-mailem. Liczba miejsc jest ograniczona. 
Termin zgłoszeń: Zgłoszenia przyjmowane są do 23 listopada 2017 r.
Miejsce: "Marzyciele i Rzemieślnicy". Dom Innowacji Społecznych. III p. Domu Towarowego Braci Jabłkowskich. ul. Bracka 25, Warszawa
Koszt udziału: Udział w konferencji jest bezpłatny, organizator nie pokrywa kosztów dojazdu na miejsce konferencji oraz noclegu.
Termin: 28-29 listopada 2017 r.

Spotkanie odbędzie się w miejscu dostępnym dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Podczas spotkania obecny będzie tłumacz Polskiego Języka Migowego. Jeśli potrzebują Państwo asysty lub pętli indukcyjnej - bardzo prosimy o przekazanie takiej informacji do dnia 19 listopada 2017 r : nr tel. 22 443 02 82, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Zapraszamy do zapoznania się z treścią regulaminu konferencji

 

Program 

28 listopada 2017 r. (wtorek)

10.00 – 11.00 Idea wolontariatu a samorząd. Dlaczego jednostki samorządu zajmują się wspieraniem rozwoju wolontariatu? W toku dyskusji postaramy się odpowiedzieć na pytania o sens wsparcia rozwoju wolontariatu przez jednostki samorządu terytorialnego, wartość wolontariatu i jego popularność w Polsce. Do dyskusji zostaną zaproszeni przedstawiciele sektora pozarządowego oraz samorządowego.
11.00 – 11.30 Przerwa kawowa
11.30 – 14.00 Wspieranie rozwoju wolontariatu w mieście - prezentacja projektu „Ochotnicy Warszawscy”, warsztaty metodą  „World Cafe” Uczestnikom zostanie przedstawiony projekt „Ochotnicy Warszawscy” – jego założenia i cele. Zaprezentowane zostaną działania, które są realizowane w ramach projektu przez m.st. Warszawa a także partnerów – instytucje publiczne i organizacje pozarządowe.
14.00 – 15.00 Obiad
15.00 – 16.00 Wolontariat akcyjny – wyzwania związane z organizacją imprez i wydarzeń o dużej skali Ta część konferencji będzie dotyczyła organizacji projektów wolontariackich, towarzyszącym imprezom i wydarzeniom o dużej skali (w tym imprezom masowym). Uczestnicy panelu będą prezentowali swoje doświadczenia w tym zakresie.

29 listopada 2017 r. (środa)

9.00-10.30 Program wolontariatu w bibliotekach – przykład dedykowanego programu rozwoju wolontariatu w instytucjach Uczestnicy konferencji będą mieli okazję zapoznać się ze zrealizowanym w 2017 r. programem rozwoju wolontariatu w warszawskich bibliotekach. Uczestnicy programu – przedstawiciele bibliotek będą prezentowali swoje doświadczenia – dotyczące zarówno roli wolontariatu w kształtowaniu instytucji i jej oferty jaki w zakresie tworzenia warunków dla aktywności społeczności lokalnej.
10.30 – 10.45 Przerwa kawowa
10.45 – 12.15 Narzędzia internetowe w pracy z wolontariuszami – wsparcie pracy koordynatora wolontariatu Ta część konferencji będzie poświęcona doświadczeniom w zakresie tworzenia i wdrażania narzędzi informatycznych, ułatwiających rekrutację wolontariuszy oraz komunikację koordynatora wolontariatu z wolontariuszami.
12.15 – 13.15 Lunch
13.15 – 14.00 Jak budować wolontariat pracowniczy? – panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli sektora biznesowego

Uczestnicy panelu podzielą się doświadczeniami, które zebrali podczas tworzenia wolontariatu pracowniczego u siebie w instytucji/firmie. Zaprezentowane zostaną narzędzia, które można wykorzystać przy budowaniu wolontariatu pracowniczego.

14.00 – 14.45 Formy wolontariatu pracowniczego – przedstawienie form i dyskusja

Panel dotyczy praktykowanych form wolontariatu pracowniczego, które zostaną przedstawione z perspektywy koordynatorów jak i samych wolontariuszy.

14.45 – 15.00 Przerwa kawowa

15.00 – 15.45

Dlaczego warto organizować wolontariat pracowniczy?  - warsztaty

Ta część konferencji służy określeniu roli wolontariatu pracowniczego w instytucji/ firmie. Uczestnicy zostaną zaproszeni do pracy w podgrupach. Efekty warsztatów zostaną podsumowane i omówione na forum.

15.45 – 16.00

Wolontariat pracowniczy a podnoszenie kompetencji pracowników.

Podsumowanie części konferencji dotyczącej wolontariatu pracowniczego.

16.00 Zakończenie konferencji

 

Formularz zgłoszeniowy

 

 

 Jeżeli formularz nie wyświetlił się, kliknij tutaj


Kontakt

Organizator konferencji:

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Komunikacji Społecznej
ul. Senatorska 27
00-099 Warszawa

Wszelkie pytania prosimy kierować na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.